اخبار سیاسی


اقدام ترامپ زمينه ساز خودکفايي ايران

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ترامپ جنسي مانند صدام دارد و همانطور که صدام با جنگ تحميلي کشور را از نظر نظامي‌به خودکفايي رساند، ترامپ نيز کشور را از لحاظ اقتصادي به خودکفايي مي‌رساند و به مرحله‌اي خواهيم رسيد که کشوري نتواند به سادگي ما را تحريم کند.به گزارش ايسنا، علي آقامحمدي گفت: فرزندان دهه ۶۰ و ۷۰ اکنون تحصيل‌کرده‌ هستند و اين ثروت کمي‌نيست. الان وظيفه ما اين است که اين ثروت را به کار بگيريم، به کارگرفتن به معناي استخدام نيست.وي اضافه کرد: با کارمند درست کردن اين نسل و نسل‌هاي قبلي خروجي مناسبي بدست نمي‌آيد، با سيستم کارمندگزيني حال حاضر مجبور به دريافت ماليات حتي در دوران رکود هستيم.

گول «اولاد کمتر، زندگي بهتر» را نخورديد

خطيب نمازجمعه تهران به مناسبت روز ملي جمعيت گفت: گول بعضي حرف‌‌‌ها که مي‌گويد «اولاد کمتر، زندگي بهتر» را نخورديد. تا جايي که ما ديديم کساني که اولاد بيشتر دارند، زندگي بهتري دارند. به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام کاظم صديقي در خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته تهران ما بايد به خودمان بباليم که پيامبر به ما مباهات مي‌کند. با هشدارهاي رهبري رشد جمعيت بهتر شده است. در سال ۵۸ امام گفت ايران ظرفيت تامين و تدبير اداره ۱۵۰ تا ‌۲۰۰ ميليون جمعيت را دارد.وي گفت: تنها راه مصرف کالاي داخلي است. بايد کارآفرينان و توليدکنندگان کيفيت کار را بالا ببرند. مسئله تامين چيزي است که کارآفرينان بتوانند مواد را به گونه‌‌‌اي که کيفيت کالا را تامين کند داشته باشند.

آماده براي غني سازي بالاي ۲۰ درصد

عضو کميسيون انرژي گفت: تضامين کافي براي ادامه برجام از سوي اروپايي‌ها بايد اعلام و اين تضامين بايد قابل اعتماد باشد در غير اين صورت از برجام خارج مي‌شويم.علي بختيار در گفتگو با خانه‌ملت گفت: به موجب برجام قرار بود منافعي به ويژه در حوزه اقتصادي متوجه جمهوري اسلامي‌شود و سرمايه گذاري و فروش نفت و تجارت ما تسهيل و مشکلات رفع شود. در برخي از موارد چون فروش نفت با تسهيلاتي روبه رو شديم اما در حوزه سرمايه گذاري خارجي به دليل مشکلات بانکي و سنگ اندازي آمريکايي‌ها پيش از خروج هم نتوانستيم منافعي را به دست آوريم.نماينده گلپايگان گفت: در شرايط خروج آمريکا از برجام و مذاکرات با اروپايي تمام سناريوها در نظر گرفته شود.